خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/28 - 13:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
خدادادی مطرح کرد

دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان آذربایجان شرقی

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس، از افزایش تردد مردم در سطح شهر، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در محافل مختلف بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به عنوان عوامل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این استان یاد کرد.

سلمان خدادادی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری مبنی بر افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان آذربایجان شرقی که در ماه‌های اخیر از وضعیت مطلوبی در کنترل این بیماری برخوردار بوده است، گفت: کرونا موضوعی مرتبط با یک استان یا کشور نیست، بلکه مرتبط با کل جهان بوده و طبیعی است که در تمام کشورها شیوع پیدا کرده باشد.



موفقیت در کنترل کرونا مرهون زحمات تمام بخش‌های حاکمیتی است



نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه مسلم است میزان شیوع بیماری کرونا فراخور نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم و نحوه مدیریت در هر استان، فراگیر، محدود یا کنترل می‌شود.



وی تصریح کرد: خوشبختانه در ایران تمام بخش‌های حاکمیتی برای ممانعت از شیوع این بیماری ورود پیدا کرده و از تمام ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده کردند، به همین دلیل برغم محدودیت‌هایی که در زمینه تجهیزات و امکانات پزشکی در کشور وجود داشت، توانستیم در مقایسه با سایر کشورها در این زمینه موفق عمل کنیم.



خدادادی خاطرنشان کرد: در هر استان تداوم این موفقیت در گروی توجه مردم به تذکرها و توصیه‌های ارائه شده جهت کنترل این بیماری است، همچنین مدیریت استانی می‌تواند با بهره‌مندی از تمام سطوح سازمانی مرتبط با این موضوع که در اختیار دارد، همچنین با تفهیم ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به مردم نقش موثری در کاهش آمار مبتلایان به این بیماری داشته باشد.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: بی‌تردید استان آذربایجان شرقی نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر چند در اوایل شیوع کرونا در کشور از وضعیت مطلوبی به لحاظ کنترل این بیماری برخوردار بود، اما در روزهای اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در این استان هم افزایش پیدا کرده است.



این نماینده مردم در مجلس دهم، در بیان دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان آذربایجان شرقی، تاکید کرد: افزایش تردد مردم در سطح شهر، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حضور در محافل مختلف بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش سطح حساسیت آنها نسبت به این بیماری باعث افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این استان شده است.



عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس، یادآور شد: هم‌اکنون مدیریت استان باید محکمتر در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مطابق با دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا وارد عمل شده و با افرادی که به این مهم توجه ندارند، برخورد کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297903
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار